Atlantis főoldal
Általános infók
Hírek
A Wraith
A város
Útmutató (I. rész)
Útmutató (II. rész)
Epizódtartalmak
Képek
Letöltések
Soundtrack

Szereplők
 Dr. Elizabeth Weir
 John Sheppard
 Ronon Dex
 Aidan Ford
 Dr. Rodney McKay
 Teyla Emmagan

 Dr. Carson Beckett
 Dr. Radek Zelenka
 Steven Caldwell

Évadok
 1. évad
 2. évad
 3. évad
 4. évad
 5. évad

 
 

 

v0.4
főszerkesztő: radu
szerkesztő: beatbull & mascot & platschu & smiler

Ez egy rajongói oldal. Minden jog fenntartva a sorozat készítői és tulajdonosai számára.

 

 

 

 

 

Epizódtartalmak




A1x16 The Brotherhood (A testvériség)

Írta:
Martin Gero 

Rendezte:
Martin Wood


Epizódtartalom


Egy wraith támadás közepette néhány szerzetes igyekszik menteni a menthetőt, de amint kilépnek a kapun egy wraith dárda elteleportálja őket.
Napjainkban Sheppard csapata a Degan nevű bolygón segít feltárni a helyiek múltját, hogy ezzel megleljenek egy ZPM-et. A bolygó egyik korábbi társadalma istenként tisztelte az Ősőket, akik egy ZPM-et bíztak rájuk megőrzésre. Egy szerzetesrend, a Testvériség feladata volt őrizni az istenektől kapott ereklyét, a Potentiát (ők így hívják) addig, míg az Ősök vissza nem térnek érte. Sajnos egy wraith támadás során elpusztult az egész Testvériség (össz-vissz 15 fő) és a Potentia holléte örökre feledésbe merült. Ám a Testvériség készített kilenc kőtáblácskát - erre az esetre -, amik megmutatják a rejtekhelyet.
A Genii föld alatti bázisán Kolja parancsnok (lásd: 1x10 The Storm és 1x11 The Eye c. epizódok) fülest kap Sheppardék küldetéséről. Úgy dönt felettese megkerülésével a Deganra megy, hogy a saját kis magánakciójában megszerezze a Genii-nak a ZPM-et.
Atlantiszon az egyik eddig ismeretlen funkciójú vezérlőpult bekapcsol, s idővel dr. Zelenka rájön, hogy ez egy mélyűri érzékelő.
A Deganon McKay és a többiek két régész nővel (Elina és Senir) dolgoznak együtt. A már említett jelző kövek közül 3 megvan. Egy térkép segítségével a már meglévő kövek lelőhelyei alapján McKay felrajzol egy egyszerű hálózatot, ami elvileg a többi 6-ot jelöli, s már csak neki kell látni az ásásnak.
Elina nagyon oda van Rodney-ért, ám ezt pont ő nem veszi észre. A nőt főként az nyűgözi le, hogy Atlantisz ősi városából jöttek. Társa, Senir nem ilyen derülátó, aggódik, hogy az idegenek csak maguknak akarják a Potentiát.
Az ásatások sikerrel járnak, szép sorjában kerülnek elő a jelzőkövek.
Kolja is megérkezett kisebb kíséretével. A maga sunyi módján kivárja, míg meglelik a kincset és csak akkor akar lecsapni.
A mélyűri érzékelő segítségével dr. Zelenka baljós felfedezést tesz: egy wraith dárda tart Atlantisz felé, s röpke fél órán belül megérkezik.
Rodney a nap végén elbeszélget Elinával, a nő csodálatát fejezi ki és rákérdez, hogy „milyen érzés Atlantiszban felnőni?”. Persze Rodney elmondja neki, hogy még csak pár hónapja vannak a városban. Elinának csak most esik le, hogy ők nem az Ősök. DE ebből nem lesz komoly gond… még nem.
Másnap a további áskálódás során találnak egy fedőkövet. Megemelik, s feltárul előttük a ZPM-et rejtő kamra. Fordot kivéve mind leereszkednek. Odalent van egy kis szerkezet, amibe bele kell helyezni a 9 követ, de még csak 8 van. Hol lehet hát a kilencedik? A kövek mindegyikén egy csillagkapu koordináta van, tehát egy másik bolygóra kell menniük - véli McKay. A gondolatmenetét pisztolylövések zavarják meg, Ford hadnagyot (bár keményen ellenállt) elfogta Kolja és bandája. Ekkor lehull a lepel Senirről, ő a Genii besúgója, Elina ezért lekever neki egy szép nagy pofont. Rövidke tárgyalás során Kolja megegyezik Shepparddal: McKay és két degani nő feljön (persze a fegyverekkel együtt), hogy segítsenek megtalálni a kilencedik követ a parancsnok úrnak. Fordot leeresztik, hogy Shepparddal és Teylával odalent várjon fogságba esve, amíg Koljáék vissza nem térnek.
A kapunál McKay már másodszor próbálja a tárcsázást, mégsem nyílik féregjárat. Kolja kissé durcás lesz, de Elina rájön, hogy lehet más megoldás is. A kolostorba (vagy várba) visszatérve az egyik falon található freskót tanulmányozzák. A kép egy térkép a környékről a széleit pedig a kapu jelei díszítik. Rodney néhány lézeres irányjelzőt ráállít a kövekkel megegyező szimbólumokra, s máris kirajzolódik a Testvériség jelképe a freskón. A lézersugarak által közrezárt terület pedig a 9. kő helye kell hogy legyen, ám ez megvan jó pár négyzetkilométer. McKay fog még egy lézeres masinát, állítgat rajta ezt-azt és máris pontosabb képet kapnak a ZPM hollétéről, a sugarak metszéspontja a kolostor (vagy vár). De Rodneyt ez nem hagyja nyugodni, szerinte nem a térkép jelöli a kő helyét, hanem a lézer sugarak, tehát a kő ott van a falban a kép mögött. Rögvest előbányássza egy késsel, s ezzel elnyeri Kolja minden elismerését.
Atlantiszon Bates őrmester Beckett dokit parancsolja a hármas Ugró volánja mögé. Carson teljesen kétségbe van esve, de nincs más aki irányítaná a gépet. 3 Ugró felszáll, hamarosan előtűnik a dárda és elsőre lekapja a 2-es Ugrót. A város épületei közé hajt és egy energiasugárral végigpásztáz egy kicsit, szkenneli az ellenséget. A megmaradt két Ugró a nyomában van, de a városban nem mernek rálőni, amikor pedig a szabad légtérbe ér, felrobbantja önmagát. Minden bizonnyal felderítő gép volt, és sajnos üzenetet is továbbított az űrbe.
A kamrába zárva Ford, John és Teyla tervet eszel ki. Teylánál van egy kés, Fordnál pedig 2 villanógránát…
Kolja visszatér és lemennek a kamrába. A köveket elhelyezik a készülékbe, de Rodney erősködik, hogy nem lesz ez így jó, biztos számít a kövek sorrendje is. Kolja persze nem foglalkozik vele, társa oda áll a géphez és két tenyerét ráteszi. Hirtelen bilincsek kapják el kezeit egy pillanatra, majd miután felemeli kezeit, látja, hogy a tenyerén 1-1 háromszög alakú vágás van. 2 másodperc múlva holtan rogy össze. Kolja erre nem számított, egy jó barátját vesztette el. Mégis csak Rodneynak lett igaza. Rajta kívül van még 4 fogoly ez négy lehetőséget jelent, első önkéntesnek Kolja Sheppardot jelöli ki. John erősen gondolkozik a kövek helyes sorrendjén, a középső fix hogy középre kell, de a többi nyolc nem mindegy hogyan van körülötte. Már épp rátenné a kezét, amikor beugrik neki a megoldás: a 15-ök Testvérisége, tehát a 3x3-as négyszög minden oldalát képező számok összege a 15 kell, hogy legyen. McKay egyetért vele, s meglepve hallja, hogy az őrnagy egy mensa tesztből emlékszik erre. John ráteszi a kezét, a szemközti falból pedig előbújik a ZPM. Kolja odamegy hogy kivegye, Sheppi jelez Fordnak, aki leveszi lábát a gránátokról, majd Teylával meghúzzák magukat… BUMM!
Könnyedén elintézik Kolját és embereit. Sheppard megígéri a parancsnoknak, hogy legközelebb már meg fogja ölni. Most beéri annyival, hogy kamrában hagyja.
Nagy boldogan a ZPM-mel sétálnak a kapu felé, amikor Elina megfordul, és egy tucat fegyveres bújik elő a bozótból… Ez már nem a Genii, ez az Új Testvériség, melynek Elina a vezetője. Mivel Sheppardék csak Atlantiszon laknak, nem pedig odavalósiak (bizony, ide vezetett Rodney elszólása), nem méltók a Potentiára, annak őrzése tovább kell, hogy folytatódjon, míg az Ősök vissza nem térnek. Elina hite olyan elvakult, hogy lehetetlen meggyőzni, így kénytelenek átadni Atlantisz utolsó reményét is…
Atlantiszon Sheppiék szembesülnek a távollétük alatt történtekkel, s az még csak tovább fokozza a csalódottságukat, hogy a dárda által küldött üzenet révén sikerült bemérni a közeledő wraith kaptárhajókat: összesen 3-an vannak és két hét múlva itt lesznek…

Írta: P$YCHO




 Kapcsolódó fórumtéma




 

 


 


Abydos Gate

Mitológia

Feliratok

Képek