Atlantis főoldal
Általános infók
Hírek
A Wraith
A város
Útmutató (I. rész)
Útmutató (II. rész)
Epizódtartalmak
Képek
Letöltések
Soundtrack

Szereplők
 Dr. Elizabeth Weir
 John Sheppard
 Ronon Dex
 Aidan Ford
 Dr. Rodney McKay
 Teyla Emmagan

 Dr. Carson Beckett
 Dr. Radek Zelenka
 Steven Caldwell

Évadok
 1. évad
 2. évad
 3. évad
 4. évad
 5. évad

 
 

 

v0.4
főszerkesztő: radu
szerkesztő: beatbull & mascot & platschu & smiler

Ez egy rajongói oldal. Minden jog fenntartva a sorozat készítői és tulajdonosai számára.

 

 

 

 

 

Epizódtartalmak




A1x03 Hide And Seek (Bújócska)

Írta:
Brad Wright 
Robert C. Cooper 

Rendezte:
David Warry-Smith


Epizódtartalom


Dr. Beckett bead egy szérumot McKaynek, ami olyan képességeket kölcsönöz neki, mint amilyen Sheppard őrnagynak is van. Egyszerűbben: az ős technológia feletti irányítást teszi lehetővé az arra eredetileg képtelenek számára. McKay már kezében szorongatja az egyik ősi kütyüt, hogy mihamarabb kipróbálhassa új képességét.
Dr. Weir épp leltárazik dr. Grodennal, amikor megpillantja, hogy Sheppard lelöki az emeletről Rodneyt. McKaynek kutyabaja, a szerkezete (a mellkasára erősített zölden világító szögletes kis izé) egy személyi pajzs és kitűnően működik. Meg is kéri a Weirrel odaérkező Grodent, hogy üsse meg. Groden habozás nélkül behúz neki egyet, bánatára, mert a pajzs kivédte és nagy fájdalmat okozott. Weir végül megkéri Rodney-t, hogy vegye le, de az vmiért nem tudja, mert a pajzs nem engedi.
A betegszobán Beckett épp Groden kezét kötözi be, amikor betoppan McKay. Beckett örül, hogy sikerült a génterápia, de Rodney egyre jobban aggódik, mert a pajzs miatt sem enni, sem inni nem tud.
Sheppard, Weir, McKay és Teyla megbeszélést tart a város felderítésével kapcsolatban. Földijeink fontosnak tartják, hogy semmi ismeretlenhez ne nyúljanak, amíg nem tudják mi az. Teyla népe babonáit tolmácsolja, ugyanis az athosiak úgy hiszik, az ősök szellemei még itt vannak.
Dr. Weir felkeresi dr. Beckettet McKayjel kapcsolatban. Weir szerint Rodney a tudatalattija miatt nem tudja levenni a pajzsot, mert vhol a lelke mélyén így biztonságban érzi magát.
A csapat beállítja (nem beindítja!) az önmegsemmisítőt, ám Teylának és népének nem szólnak, mivel még mindig lehetségesnek tarják, hogy áruló van köztük.
Kicsit bepillanthatunk Atlantisz új lakóinak mindennapjaiba: Sheppard esti mesét mond az athosi gyerekeknek (a Péntek 13-at meséli), de jön Halling és a kölykök nyugovóra térnek. Halling a fiát, Jintot nyugtatgatja az új lakóhelyükkel kapcsolatban. Sheppard egy rögbi meccs felvételét mutatja meg Teylának.
Jinto kiszökik a szobából és az egyik barátjával bújócskázni indul. Játék közben talál egy szobát tele a Földről hozott felszereléssel…
A vezérlőbe a zaklatott Halling toppan be fia barátjával. Jinto ugyanis eltűnt. Az érzékelők közben egy furcsa energiajellemzőt jeleznek a város túlsó oldalán és némi energiaingadozás is megfigyelhető. Weir a kommunikációs rendszeren (kicsit hasonlít a Start Trekeshez) keresztül próbálja elérni a fiút, de nem érkezik válasz. Sheppard őrnagy Hallinggal elindul megkeresni. A kapu magától hirtelen tárcsázódik (persze nem tudni miért), de időben sikerül leállítani.
A keresés közben John és Halling körül elsötétül minden. Vmi figyeli őket távolról, de nem veszik észre.
Teyla az egyik athosi nővel (Marta) érkezik a vezérlőbe. Marta látott egy fura árnyat a városban. Weir nem tudja mire vélni a dolgot, Sheppard mindenkit visszavezényel az indítócsarnokba.
Halling a komm. rendszeren fiához és a „szellemekhez” szól. Ekkor hirtelen elmegy a világítás és McKay összeesik.
McKayt a betegszobán vizsgálja Beckett doki. Semmi baja, csak elájult. Sheppard őrnagy ennek tudatában visszaindul a többiekhez. Útközben elmegy a világítás és összefut az árnnyal, majd követi is egészen az egyik naquada generátorig.
A vezérlőben megtárgyalják a dolgot és arra a következtetésre jutnak, hogy ez az árny az energián él és célszerű nem lekapcsolni mindent, mert akkor az emberi test energiájára vetemedhet rá. Dr. Groden neki áll dolgozni, hogy az érzékelőkkel be tudja mérni a lényt. Dr. Weir közli a lakókkal, hogy senki ne hagyja el a szállását, majd vki megszólal a komm. rendszeren keresztül, Jinto hangja az. Nem tudja, hol van. Elmeséli, hogy a tároló helyiségben volt a szállásuk előtt és megnyílt egy panel (pontosabban a város térképe) amin megnyomott vmit. Közben Sheppard őrnagy és McKay benéz ebbe a tárolóba, a felszerelések nincsenek sehol. A térképen McKay azt a pontot nyomja meg, ahol Jinto eltűnésekor érzékeltek furcsa energiajellemzőt. Az ajtó bezárul és miután a többiek kinyitják, a két férfinek semmi nyoma.
Sheppard és McKay kilép a tárolóból, ami (ezek szerint) nem is tároló, hanem transzporter. És már össze is futnak Jintoval. Rodney megkéri a fiút, mondja el pontosan mihez nyúlt hozzá.
Groden megcsinálta az érzékelőt, már képesek észlelni az entitást, így amikor az közeledik egy naquada generátorhoz, időben le tudják kapcsolni a vezérlőből. Ezt rögtön be is tudja mutatni Weirnek, az entitás odébb is áll, ám Ford hadnagy és társa az útjában van, a folyosót pedig egy hirtelen lecsukódó ajtó zárja el. Vissza kell menniük egy másik ajtóhoz, de itt még be kell állítaniuk a panelt, hogy az kinyíljon (McKay segít nekik benne), közben az árny vészesen közeleg. Ford hadnagyot el is kapja (mármint átmegy rajta), de kollégája még be tud ugrani az ajtón. A veszély elmúltával kijön, Fordot a földön találja, aki szépen füstöl.
A betegszobán már kiderül, hogy Ford túl fogja élni. A többiek vigasztalgatják egy kicsit.
McKay rájött, mivel állnak szemben: Jinto sajnos kinyitott egy szerkezetet, amiből kiszökött ez az energialény. Az ősök tanulmányozás céljából ejtették foglyul hajdanán, mivel érdekelte őket, hogyan tudnának túllépni fizikai mivoltukon és puszta energiaként létezni. Most már csak vissza kell csalni a gépbe. Úgy működik, mint egy egérfogó, energiatermelésével csalja oda az entitást, aztán magába szívja. DE: vkinek ott kell állnia a gépnél, hogy a megfelelő kapcsolót lenyomva csapdába ejtse a lényt. Az őrnagy elsőként jelentkezik, de Weir jobbnak látná, ha McKay állna ott, mivel személyi pajzsa megfelelő védelmet biztosít neki. Ekkor lepottyan McKay mellkasáról a készülék. Weir nem örül, de mivel Sheppard hajlandó maradni, bele megy. A személyi pajzsot sajnos nem veheti igénybe, mert az első használó személye belevésődik és a továbbiakban így más nem használhatja.
A terv az, hogy lekapcsolnak mindent, így csak a csapda felé mehet az entitás. Az athosiak gyertyák gyújtásával kelnek úrrá félelmükön. Példájukat még dr. Weir is követi. Groden lekapcsol mindent, sötétség borul az egész városra.
Az őrnagy türelmesen vár, amikor is megjelenik az árny, de csak megnézi magának a szerkezetet és visszafordul. Ezek szerint intelligens (sajnos).
Visszakapcsolják az energiát, de csak a vezérlőben, ezért az entitás is erre indul. Teylának támad egy ötlete, küldjék át a kapun. Gyorsan előszednek egy naquada generátort, bekapcsolják, majd ráteszik a MALP-ra. Sheppard marad utoljára, hogy elindítsa a MALP-ot. Azonban a lény már olyan nagy és gyors, hogy elkapja a szondát, mielőtt még elérné a kaput és leszívja az energiáit. És már a kaput sem lehet lekapcsolni. McKay előveszi a pajzsát, a többiek tanakodása közben ellopózik, aktiválja a pajzsot, majd lemegy az indítócsarnokba. Az entitás belsejében (nincsen sötét, sőt, nagyon is világos van) megtalálja a naquada generátort és átdobja a kapun. A többiek már csak azt látják, hogy a gomolygó sötétség átmegy a kapun és az eszméletlen McKay marad hátra (no meg a MALP). A többiek lesietnek, életben találják, mindjárt magához is tér, de még kómás egy kissé.

Írta: P$YCHO




 Kapcsolódó fórumtéma




 

 


 


Abydos Gate

Mitológia

Feliratok

Képek