Atlantis főoldal
Általános infók
Hírek
A Wraith
A város
Útmutató (I. rész)
Útmutató (II. rész)
Epizódtartalmak
Képek
Letöltések
Soundtrack

Szereplők
 Dr. Elizabeth Weir
 John Sheppard
 Ronon Dex
 Aidan Ford
 Dr. Rodney McKay
 Teyla Emmagan

 Dr. Carson Beckett
 Dr. Radek Zelenka
 Steven Caldwell

Évadok
 1. évad
 2. évad
 3. évad
 4. évad
 5. évad

 
 

 

v0.4
főszerkesztő: radu
szerkesztő: beatbull & mascot & platschu & smiler

Ez egy rajongói oldal. Minden jog fenntartva a sorozat készítői és tulajdonosai számára.

 

 

 

 

 

Epizódtartalmak




A1x01 Rising I. (Felemelkedés I.)

Írta:
Brad Wright 
Robert C. Cooper 

Rendezte:
Martin Wood


Epizódtartalom


Sok millió évvel ezelőtt járunk. Egy űrhajó tart egy nagy és nagyon modern város felé. A város egyik magas épületében az ablak előtt egy férfi és egy nő áll egymással szemben. A férfi elmegy, a nő kétségbeesett pillantást tesz utána, majd a városra, ami elkezd emelkedni. A távolból látható, ahogy elhagyja a felszínt és a bolygót.
Napjainkban az Antarktiszon kutatás folyik mélyen a jégpáncélban. A felvonóval dr. Elizabeth Weir érkezik le. Dr. Peter Groden egy furcsa tintahalszerű tárgyat tanulmányoz. Dr. Rodney McKay kollégáját, dr. Carson Beckettet próbálja marasztalni vmiért, de az nem nagyon akar rendelkezésre állni. Weir ekkor toppan be és kezd beszélgetést McKayjel. Kiderül, hogy vmit felfedeztek, amit csak olyanok használhatnak, akiknek megvan hozzá a genetikai adottságuk (rendelkeznek egy bizonyos génnel). Ezt pedig úgy deríthetik ki, hogy mindenkit beleültetnek egy bizonyos székbe, ami vmiféle irányítópult lehet (természetesen idegen technológia). Ekkor jön Daniel Jackson és elújságolja, hogy rájött a felfedezett csillagkapu cím titkára. Ugyanis a cím nem 7, hanem 8 szimbólumból áll (mint az asgardok címe) és ez a cím elvezet az elveszett városba, Atlantiszba.
O’Neill tábornok helikopteren jön a bázis fele, a gépet John Sheppard őrnagy vezeti. Az őrnagy büntetésből teljesít szolgálatot az Antarktiszon, mert korábban megtagadta felettese parancsát.
McKaynek sikerült rávennie Beckettet, hogy üljön be a székbe és koncentráljon erősen. Sajnos nem várt mellékhatások jelentkeznek, a Groden által vizsgált tárgy mozgásba lendül, méghozzá villámgyorsan, a felszínre tör, mint vmi torpedó és az érkező O’Neillt és Sheppardot lepi meg. Sikerül leszállniuk a helikopterrel, és szerencsére (Beckett koncentrációjának köszönhetően) nem csapódik a gépbe, hanem megáll és pont a tábornok előtt landol.
Daniel elmondja elméletét O’Neillnak, miszerint az ősök egy járvány miatt 5-10 millió éve itt hagyták a Földet a repülő városukkal és mentek egészen a Pegazus galaxisig. O’Neillnak egy ZPM-et kellene biztosítania, hogy el tudjanak menni Atlantiszra, de erre nemet mond.
Közben Sheppard őrnagy a bázison mászkál, amíg össze nem fut dr. Beckett-tel, aki elkezdi mesélni, min dolgoznak, de az őrnagy egy mukkot sem ért. Ezért elmagyaráz neki mindent a csillagkaputól kezdve.
Közben O’Neill meggyőzése jó úton halad. Azzal már mindenki tisztában van, hogy csak oda útról lehet szó, de az egész simán megéri a kockázatot.
Sheppard csak úgy beleül a székbe és az egész terem kivilágosodik, megérkeznek a többiek is O’Neill vezetésével. Úgy látszik az őrnagy kivételes képességgel rendelkezik, ő egymaga ösztönösen tudja irányítani az ős technológiát. Weir ezért megkéri a tábornokot, engedélyezze, hogy az őrnagy is tartson az expedíciójával Atlantiszra. Jacket nem kell győzködni, ellentétben Shepparddal, aki éppen, hogy belecsöppent egy titkos programba, és máris mehetne a világ másik végébe.
Az expedíció tagjai búcsút vesznek családtagjaiktól, ismerőseiktől.
Az indítócsarnokban felsorakozik a tucatnyi országból összeverbuvált csapat, a legfőbb főnök dr. Weir, míg a katonai parancsnok Sumner ezredes. Daniel a vezérlőben még egy utolsó próbát tesz Jacknél, mert szeretne ő is menni, ám hiába, a tábornok úr nem engedi.
Mindenki biztonságban átjut Atlantiszra. A városban az energia magától visszatér, a műszerek működésbe lépnek. Megtalálják a tárcsázót, ami sokkal modernebb, mint amivel eddig találkoztak és még védőpajzs is van a kapuhoz (mint a Földön az írisz). Azonban hamarosan felfedezik, hogy Atlantisz a víz alatt van. Találnak egy hologramot, amitől megtudják, hogy az atlantisziak/az ősök ebben a galaxisban is kiépítették a csillagkapu hálózatot. Aztán találkoztak egy fajjal, ami az emberi életekből táplálkozott és mivel hatalmas túlerőben voltak, az ősöket felkészületlenül érte a támadásuk. A város pajzsai bírták a megpróbáltatást, de az ostrom éveken át tartott. Végül kénytelenek voltak víz alá süllyeszteni mindent, nehogy az ellenség kezébe jusson. Az ősök pedig visszatértek a Földre, hogy szülőbolygójukon élhessék le hátralevő napjaikat abban a reménybe, hogy leszármazottaik egyszer majd visszatérnek Atlantiszra, és újra felvirágoztatják.
Máris új problémával kell szembenézniük a város új lakóinak: az energia gyorsan csökken, kiderül, hogy a ZPM-ek (amik a pajzsot tartják fenn, hogy a víz ne árasszon el mindent) közül már csak egy működik, az is alig-alig. Sumner ezredes egy csapattal kiruccan az egyik bolygóra, hogy körbenézzenek vmi energiaforrás és egyéb lehetőségek után. Addig is minden nélkülözhetőt lekapcsolnak, hogy a pajzsok minél tovább bírják.
Éjszaka érkeznek meg, a csapatot 2 játszadozó gyerek lepi meg, őket egyikük apja, Halling követi. Elvezeti a jövevényeket a táborukba. Itt találkoznak az őslakosok (az athosiak) vezetőjével Teyla Emmagannal. Sheppard igyekszik jól kijönni vendéglátóikkal, míg Sumner sokkal távolságtartóbb.
Másnap reggel feltűnik, hogy nem is olyan messze van egy romváros, amit érdemes lenne megtekinteni közelebbről is (hátha van ott egy ZPM vagy egyéb). Teyla nem örül ennek, úgy tartják, ha a városba merészkednek, akkor eljönnek a wraithek. Aztán elmeséli, hogy wraithek népe és számtalan más világ ősi ellenségei. Hosszú ideig alszanak, de amikor az emberi népesség elér egy bizonyos pontot, felébrednek és megindulnak, hogy begyűjtsék az embereket. Persze az alvós idejük alatt is tesznek olykor-olykor egy kis látogatást, hogy demonstrálják erejüket. Az athosiak ezek miatt kénytelenek nomád életmódot folytatni.
Sumner nem hisz a hiedelmekben, különben is kell egy jól védhető hely, ha el kell hagyniuk Atlantiszt. Aidan Ford hadnagyot visszaküldi, hogy jelentsen Weirnek, Sheppard pedig a táborban marad. Teyla mutat neki egy barlangféleséget. A falakon több wraith támadást örökítettek meg. A porban Sheppard talál egy nyakláncot, ami pont Teyláé, még gyerekkorában vesztette el.
Ford és néhány társa a kapunál vár, amikor féregjárat nyílik és egy pár hosszú, hegyes hajó jön át rajta. A tábor felé mennek. Ezek a wraithek. Teleport sugarakkal pásztázzák a földet és kapják el velük az embereket. Mindenki menekülésbe kezd, Sumner kiadja a tűzparancsot. A bokrok közt is ott vannak, de Sheppard figyelmezteti az ezredest (Teyla révén), hogy csak illúziót keltenek a földön, hogy ne a gépeiket lőjék. Ezt hallva Sumnerék mindjárt le is szednek egyet, ám a teleportáló sugárral elkapják az ezredest. Közben Sheppardékat is üldözőbe vette egy hajó és a sugár elkapja Teylát. Amikor a hajók távoznak, Ford megjegyzi a tárcsázó szimbólumait, hogy követni tudják majd őket. Sheppard felkeresi a leszedett hajó maradványait és egy mozgó kezet talál. Bele is lő pár golyót, hogy ne mozogjon.

Írta: P$YCHO




 Kapcsolódó fórumtéma




 

 


 


Abydos Gate

Mitológia

Feliratok

Képek